إزاي مجموعة "فاين" قدرت تكسب ثقة عملائها أكتر أثناء جائحة كورونا

14/02/2021

منتجات فاين هي أفضل منتج معقم على مدار 10 سنين، ده غير إن فاين كمان رقم 1 في تصنيع المناديل الورق المعقمة، وبما إن مجموعة فاين الصحية القابضة بتلعب دور أساسي في وضع  أحسن قواعد للنضافة والصحة العامة، فالرئيس التنفيذي لمجموعة فاين القابضة "جيمس مايكل لافيرتي" اتكلم في مقال عن التغيير اللي طرأ على السلوكيات العامة مؤخرا، واتكلم كمان عن الدور اللي بتلعبه فاين في التشجيع على التغيير ده، وده من خلال تقديم منتجات مختلفة وواسعة اللي بتأكد على ثقة المستهلك في فاين دايما.

ومن بداية انتشار فيروس كورونا اتبدل المنظور اللي بنشوف بيه العالم، من أول لبس الكمامات في الأماكن العامة اللي ماكناش متعودين عليه، للمواظبة على غسل الإيدين، وطبعا التباعد الاجتماعي والشغل من البيت وحاجات كتير ماكناش متعودين عليها، وده لإن فيروس كورونا عمل نقلة نوعية في المجتمع ككل وغير أسلوب حياتنا بشكل جذري ماكناش نتوقعه.

ومن النتايج المترتبة على فيروس كورونا إن الوعي زاد بشكل كبير خصوصا مع الحاجات اللي بنلمسها، وأكتر الناس بقيت حذره في تعاملاتهم عشان الوقاية خصوصا إن محدش هيحب ينقل العدوى لعيلته أو لصحابه أو لزمايله في الشغل.

بيقول "جيمس مايكل لافيرتي"  الرئيس التنفيذي لمجموعة فاين، إن وقت انتشار الإنفلونزا الإسبانية سنة 1918، مات من 20 لـ 50 مليون شخص في العالم كله متأثرين بإصابتهم ، ده غير التكلفة البشرية المأساوية والإقتصادية كمان، وأثر الوباء وقتها على العالم بشكل مختلف وهو إنه كان سبب في إنتاج جيل كامل بيخاف من الجراثيم.

وبالرغم إننا دلوقتي حاسين إننا أكتر تقدم من الناحية التكنولوجية وفهم للعالم اللي بنعيش فيه، ولكن نظرة الجيل الحالى اتغيرت للأبد، واتلاشت السلوكيات اللي كنا كلنا متعودين عليها بين يوم وليلة تقريبا، والجيل ده هو كمان بقى يخاف من الجراثيم والفيروسات.

ووفقاً للمنظور ده المجتمع بقى في أمس حاجته لمنتجات يقدر يعتمد عليها ويثق فيها، "جيمس مايكل لافيرتي" بيقول "عشان كده إحنا في مجموعة فاين الصحية في منطقة الشرق الأوسط و شمال أفريقيا، عرفنا إن علينا مسؤولية كبيرة واتحملنا المسؤولية دي لأكتر من 60 سنة، ده غير إننا بنسعى جاهدين لحماية المستهلكين وتحسين جودة الحياة في كل الأماكن اللي بنخدمها.

وكمل وقال "إحنا كمان فخورين بالعلاقة المبنية على الثقة مع عملائنا الدائمين، لإنهم اعتمدوا على منتجاتنا لوقت طويل وده من قبل انتشار الوباء وده لإننا دايما بنحافظ على النضافة والصحة العامة وهي أول أولويتنا".

ومبادئ مجموعة فاين بتتفق مع مبادئ مستهلكينها، ويمكن المناديل الورق بتعبر أفضل مثال على منتجات فاين لإنها موضع ثقة من المستهلكين، هنلاقي مثلا الناس بتستخدم مناديل فاين المعقمة لتنظيف مناطق حولين العين والأنف والفم كمان،فهي بتقدم أفضل حماية ضد مخاطر الفيروسات والجراثيم من حيث تعقيم كل منتجات المناديل والمناشف الورقية وورق التواليت كمان للحماية من الجراثيم، على عكس المناديل العادية فكل قطعة من مناديل فاين بتخضع لعملية تعقيم عن طريق تقنية "SteriPro".

 تقنية "SteriPro" وهي تقنية حاصلة على براءة اختراع وبيتم استخدام الأشعة الفوق بنفسجية فيها لقتل البكتريا والفيروسات والميكروبات المتواجدة على المناديل بنسبة 99.9% وده بيقلل خطر التعرض لأي بكتريا أو فيروسات، ده لإن الفيروس يقدر يفضل حي على المناديل الورق الغير معقمة لعدد من الساعات.

والجدير بالذكر إن فاين حصلت على أكتر من 40 جايزة مرموقة على مدار الـ 60 سنة اللي فات و20 جايزة إقليمية وعالمية في 2020، ده بالإضافة لجايزة "أفضل منتج معقم على مدار 10 سنين" من معهد العناية بالصحة والنظافة الأسرية "FHI"، خولتها دي الجوايز بأن تلقب بالمنتج المعقم رقم واحد في العالم.

 "جيمس مايكل لافيرتي" بيقول "إحنا في فاين مؤمنين بأن الصحة الجيدة بتتحقق وفقاً للاختيارات اللي بنختارها وبصفتنا خبراء عالميين في المجال ده فإحنا ملتزمين بتزويد مجتمعاتنا بالمنتجات الأفضل لتقديم الحماية والحفاظ على نضافة وصحة العايلة.

وفي النهاية بيأكد "جيمس مايكل لافيرتي" على أهمية الحذر والإجراءات الوقائية عشان زي ما بتقول الحكمة "الوقاية خير من العلاج" خصوصا في الأوقات الصعبة اللي بنعشها، واختيار المنتج المناسب هو الملاذ الوحيد في الوقت ده، عشان كده احمي عيلتك بمنتجات تقدر تثق فيها.

Comments: